Gmina Brzeszcze numerem jeden w zakresie E-usług

E-administracja – Urząd Gminy w Brzeszczach dostępny przez całą dobę!
Cyfryzacja Urzędu Gminy w Brzeszczach stała się faktem. Dzięki innowacyjnemu systemowi, jaki jest wdrażany od zeszłego roku w Brzeszczach  mieszkańcy i przedsiębiorcy będą mogli liczyć na sprawne i efektywne załatwienie swoich spraw w urzędzie.
 
Realizowany od jesieni 2016 roku projekt pn. „E-Brzeszcze - wdrożenie nowych e-usług publicznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gminy Brzeszcze" wprowadza nowy wymiar obsługi mieszkańców i stanowi milowy krok w podniesieniu jakości usług dla obywateli. Kluczowym celem projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznej administracji oraz zwiększenie dostępu obywateli do usług publicznych on-line. W praktyce  dla klientów urzędu oznacza to skrócenie czasu potrzebnego do załatwienia wybranej sprawy, co z kolei  ewidentnie przełoży się na ilość sfinalizowanych spraw w urzędzie. Jednocześnie przewidywany jest postęp w  zakresie spraw realizowanych przez sektor prywatny, co przełoży się na ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej.
 
W najbliższym czasie mieszkańcy gminy będą mogli, nie wychodząc z domu za pośrednictwem Internetu uzyskać konkretne informacje dotyczące spraw osób fizycznych i prawnych (udostępnienie informacji dotyczących prowadzenia sprawy od daty wpływu poprzez jej znak, osobę prowadzącą i przewidywany termin zakończenia). Ponadto docelowo będzie można również uzyskać, na bieżąco informację o realizacji planu budżetu oraz mieniu Gminy Brzeszcze.
Prawdziwa rewolucja szykuje się w obszarze obsługi podatków (podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych osób fizycznych i prawnych oraz opłat z tytułu wywozu odpadów komunalnych. Będzie ona polegała na wprowadzeniu pełnej personalizacji sprawy – każdy będzie mógł sprawdzić stan swoich zobowiązań i co najistotniejsze zapłacić podatek on-line! A o terminach płatności przypominać będzie specjalne powiadomienie wysłane SMS-em. Funkcja ta służyć będzie także do powiadamiania o ważnych wydarzeniach w gminie, a więc oprócz funkcji „przypominającej” zyska także przydatną formę powiadomień - alarmowych   i  informacyjnych.
 
Przypomnijmy, że projekt "E-administracja - wdrożenie nowych e-usług publicznych dla mieszkańców i przedsiębiorców z terenu gminy Brzeszcze" uzyskał dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 2. Cyfrowa Małopolska, Działanie 2.1 E-administracja i otwarte zasoby, Poddziałanie 2.1.1 Elektroniczna administracja.


 

Bądź na bieżąco z aktualnościami w Brzeszczach

wpisz swój adres e-mail i otrzymuj informacje na swoją pocztę
zamknij
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka bezpieczeństwa i polityka cookies